Beschrijving
Dit voorbeeld beschrijft hoe je een TL-balk (formeel: fluorescentielamp) kunt simuleren met een witte LED, aangestuurd door de OC32. We willen een TL lamp met traditionele starter simuleren. Dat betekent dat de lamp bij het inschakelen een paar keer moet flitsen en dan constant gaat branden. Bij uitschakelen kan de lamp gewoon ineens uit. We willen ook de mogelijkheid hebben waarin we simuleren dat de lamp defect is. De lamp blijft dan starten (flitsen) zonder dat deze constant gaat branden.
De lamp heeft 3 standen: 0 = uit 1 = aan 2 = defect
Versienummer
Onderstaande beschrijving is gebaseerd op OC32 release 0.0.2.0
Aansluitschema
LED wordt aangesloten met de anode aan Vp (+) en de kathode aan de OC32 uitgang (N+0) In serie met de LED staat een voorschakelweerstand. Hoe je de weerstand berekent vind je o.a. hier
Pin Configuraties
Pin (N+0) Mode = PWM Drive Mode = Logaritmic Acceleration Mode = Logaritmic Inverted = No Acceleration = 0 Off-Level = 0 On-Level = 31 Level = 0
Aspect configuraties
4 Aspect Mode Pin (N+0) Aspect 0 "Off" 0: Off, Fade = No, P.O. = 0, T = 0
Pin (N+0) Aspect 1 "On" 0: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 25, Base = 1 1: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 2: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 25, Base = 1 3: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 4: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 25, Base = 1 5: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 6: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 25, Base = 1 7: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 0, Base = 0
Pin (N+0) Aspect 2 "Fault" 0: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 25, Base = 1 1: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 2: Jump, P.O. = 0, Asp# = 2, Ins# = 0
Visualisatie <Foto's en/of filmpje>