Beschrijving
Dit voorbeeld beschrijft hoe je een vlamboog(laslicht) kunt simuleren met een witte LED, aangestuurd door de OC32. We willen een laslicht simuleren. Dat betekent dat de lamp bij het inschakelen gaat flitsen met verschillende intensiteiten en dit wordt herhaald De lamp heeft 2 standen: 0 = uit 1 = aan (laslicht simulatie)
Versienummer
Onderstaande beschrijving is gebaseerd op OC32 release 0.0.2.0
Aansluitschema
LED wordt aangesloten met de anode aan Vp (+) en de kathode aan de OC32 uitgang (N+0) In serie met de LED staat een voorschakelweerstand. Hoe je de weerstand berekent vind je o.a. hier
Pin Configuraties
Pin (N+0) Mode = PWM Drive Mode = Logaritmic Acceleration Mode = Logaritmic Inverted = No Acceleration = 0 Off-Level = 0 On-Level = 31 Level = 0
Aspect configuraties
4 Aspect Mode Pin (N+0) Aspect 0 "Off" 0: Off, Fade = No, P.O. = 0, T = 0 Pin (N+0) Aspect 1 "On" 0: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 10, Time = 5, Base = 1 1: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 2: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 10, Time = 1, Base = 0 3: SetLevel&Wait, Accel = 0, Level = 31, Time = 1, Base = 0 4: Jump, P.O. = 0, Asp# = 1, Ins# = 0 Alternatief (Leon) Pin (N+0) Aspect 1 "On" 0: SetLevel&WaitRandom, Accel = 0, Level = 0, Time = 10, Base = 1 1: Random, P.O. = 0, T/60 = 1 2: WaitRandom, Time = 10, Base = 1 3: Jump, P.O. = 0, Asp# = 1, Ins# = 0 Toelichting: Parameters bij ins#0 bepalen de pauzetijd Parameters bij ins#2 bepalen de actietijd Door te "spelen" met on-level en off-level bij de pin-settings kun je het effect nog wat beïnvloeden